Social media annonsering
Annonsera dina tjänster och produkter i sociala medier
Social media annonsering innebär att skapa betalda annonser för sociala kanaler, såsom Instagram, LinkedIn och Facebook. Syftet är att nå ut till specifika målgrupper som kan tänkas köpa dina tjänster eller produkter.
Vad ska man tänka på inför social media annonsering?
Definiera målgruppen. Effektiviteten i dina annonser beror på hur väl du definierar vad du ser. Demografi, ålder, plats, yrkesroll och intressen är alla egenskaper som är viktiga att spåra.
Välj rätt plattform. Använd en duktig social mediabyrå, eller digital marknadsföringsbyrå, för att ta reda på exakt var dina användare och besökare håller hus.
Definiera ditt slutmål. Ska du visa upp en produkt eller presentera ett specifikt erbjudande? Vill du öka antalet app-nedladdningar eller få fler prenumeranter? Kanske är det bara så att du vill distribuera ditt innehåll för att öka kännedomen om ditt varumärke? Hur du annonserar beror på vad det är du faktiskt vill uppnå.
Sätt en budget. Hur mycket kostar annonsering per dag mån tro? Om du aldrig har annonserat i sociala medier tidigare är det smart att börja smått och jobba dig uppåt. Experimentera med små budgetar första veckorna.
Hur ska din annons se ut? När du utformar din annons, tänk på dina svar på de tidigare frågorna och börja därifrån.
När ska jag annonsera? Se till att dina annonser visas vid rätt tidpunkt, baserat på både din egen statistik och helgdagar, evenemang med mera.
Hitta rätt byrå som kan sociala medier
I Partna så kan du beskriva ditt uppdrag och matchas med byråer inom digital marknadsföring. På så sätt slipper du själv leta efter en byrå och kan börja samla in offerter för ditt projekt redan direkt.
Jämför digitala byråer och samla in offerter
Beskriv ditt projekt, få offerter från upp till 6 digitala byråer gratis.