Få digitala uppdrag och konsultjobb med Partna

Artiklar / Affärsutveckling

Få flera digitala uppdrag och konsultjobb med Partna

author

Kajsa H 2024-06-17 08:46:38

I denna artikel får du läsa mer om Partna och hur du som frilansare och byrå kan få fler digitala uppdrag och konsultjobb med Partna. Här listas även några för- och nackdelar kring hur det är att jobba hemifrån samt några tips på vägen. 

Få digitala uppdrag och konsultjobb med Partna

Att jobba som frilansare

Jobbar du som frilansare? Att välja frilanslivet kan vara en lockande väg för många, tack vare friheten och flexibiliteten det erbjuder. Men ibland är det inte alltid så lätt att anskaffa fler kunder. På Partna kan du få flera digitala uppdrag och konsultjobb. 

Fördelarna med att frilansa 

En av de största fördelarna med att vara frilansare är möjligheten att skapa sitt eget schema. Du bestämmer själv när och hur mycket du vill jobba. Detta kan innebära en bättre balans mellan arbete och fritid. Dessutom har du potentialen att påverka din inkomst i högre grad jämfört med en fast anställning. Om du är effektiv och hittar många uppdrag kan du tjäna mer pengar, vilket kanske säger sig självt.

Utmaningar med frilanslivet

Trots de många fördelarna kan frilanslivet vara oförutsägbart. Det kan finnas perioder när uppdragen är få och inkomsterna minskar, vilket kan skapa stress och osäkerhet. Dessutom, om du arbetar inom ett område med hög konkurrens, kan det vara svårt att sticka ut och få de uppdrag du önskar. Det kräver att du utvecklar en tydlig nisch och marknadsför dig själv effektivt.

Att jobba på en digital byrå 

Att arbeta på en byrå erbjuder en annan typ av stabilitet jämfört med frilanslivet. På en byrå är det oftast fast anställning och regelbundna arbetsuppgifter. Vilket resulterar i en strukturerad arbetsmiljö och en stabil inkomst. Här får du även tillgång till ett nätverk av kollegor och stödresurser, vilket kan vara till stor hjälp i din yrkesutveckling. Genom att dra nytta av kollegors erfarenheter och färdigheter kommer ni tillsammans driva verksamheten framåt. 

Byråarbete innebär också att du kan fokusera mer på själva jobbet än på att jaga nya kunder och uppdrag. Byrålivet kan vara mindre flexibelt om man jämför med att frilansa. Du har ofta fast arbetstider och ofta mindre kontroll över vilka projekt du arbetar med. 

Expert inom dessa områden? Då är Partna något för dig:

  • Digital marknadsföring
  • Webbutveckling
  • Video & foto
  • UX/Webbdesign
  • Mjukvaruutveckling
  • Apputveckling
  • Grafisk design
  • Varumärke och PR
  • Affärsutveckling
  • E-handel

Så får du flera digitala uppdrag och konsultjobb med Partna

  • Skapa en attraktiv uppdragsprofil

Skapa en uppdragsprofil så att du matchas med de digitala uppdrag som du vill ha och som passar ditt tjänsteutbud.

  • Besvara intressanta uppdrag direkt

Vår teknologi matchar dig mot uppdrag som du kan visa intresse för.

  • Vinn uppdrag, öka er omsättning

Skapa smarta offerter och ro hem fler nya digitala uppdrag!

Därför ska du välja Partna

Gratis att registrera sig

Det är kostnadsfritt att registrera sig på Partna. För att börja köpa uppdrag och skicka ut offerter behöver du koppla ditt företag till tjänsten. Därefter har du chansen att få flera digitala uppdrag och konsultjobb med Partna. Du kan välja mellan två olika planer: Pay as you go eller Standard.

Pay as you go

Om du väljer att köra på Pay as you go-planen, innebär det att du besvarar uppdrag och betalar för dem per styck. Att besvara ett uppdrag kostar 490 kr styck och då får du tillgång till kundens kontaktuppgifter, kan skicka offert och får en chans att vinna affären. 

Partna Standard

Du kan även välja att prenumerera på Standard planen, vilket innebär att du betalar 1950 kr i månaden och då ingår det 10 uppdragsförfrågningar per månad. För att förtydliga detta får du alltså 10 nycklar per månad som du sedan använder för att låsa upp uppdragen med. Om du använder upp alla dina 10 nycklar innan månaden är slut gäller därefter ordinarie pris fram till förnyelse. 

 

Digitala uppdrag och konsultjobb med Partna

Fördelar med Standard planen 

Lägre kostnad per uppdrag

Det finns flera fördelar med att använda Standard – planen istället för Pay as you go – planen. Med Standard kostar det endast 195 kr per uppdragsförfrågan (1950 kr/ månaden) till skillnad från Pay as you go som kostar 490 kr per uppdragsförfrågan. I och med detta får du chansen att besvara fler uppdrag till ett lägre pris. Som exempel: Genom att endast vinna ett uppdrag i månaden har er byrå förmodligen fått tillbaka er investering. 

Tillgång till exklusiva uppdrag

Fler leads ger större chans att vinna uppdrag och öka er omsättning. Du får även tillgång till exklusiva uppdrag med högre kvalitetsstämpel. När ett nytt uppdrag som matchar din byrå blir tillgängligt får du en notis på mobilen. På så sätt kan du snabbt agera och säkra en plats innan uppdraget är slutsålt. Standard planen är även perfekt för er byrå om ni är flera i företaget som använder sig utav Partna. Då kan alla besvara uppdrag och det ökar era chanser att hinna svara på ett uppdrag innan det är slutsålt. 

Ingen bindningstid

Det finns ingen bindningstid, så du kan alltid prova Standard en månad och om du inte skulle vara nöjd är det bara att säga upp innan förnyelsedatumet.

Är Partna säkert?

I Partna loggar du in med mobilt BankID, vilket är både tryggt, enkelt och säkert. Varje företag som ansluter sig till Partna verifieras för att säkerställa att både beställare och leverantörer uppfyller de grundläggande krav som ställs. Detta för att det ska vara tryggt och säkert att använda Partna.

Hitta en bra balans mellan arbete och fritid 

Efter pandemin har det blivit allt vanligare att jobba hemifrån. Vilket har både sina fördelar och nackdelar. Det viktiga här är att hitta en balans mellan jobb och fritid vilket kan vara svårt när ens kontor är ens hem. 

Fördelar med att jobb hemifrån 

Fördelarna med att jobba hemifrån är att det är flexibelt. Detta gör det lättare för de anställda att jobba under den tiden på dygnet när man är som mest produktiv. För den morgonpigga som vill jobba tidigt på morgonen eller för nattugglan som föredrar att jobba senare under kvällen. Unnu en fördel är att man kan hemifrån kan sitta ostört och självständigt. 

Att arbeta hemifrån ger de anställda en bättre balans mellan privatliv och arbetsliv. Pendlingen till jobbet är ofta både tidskrävande och kostsam. Genom att slippa denna dagliga resa kan människor istället tillbringa mer tid med sina familjer.

Nackdelar med att jobb hemifrån

Nackdelarna med att jobba hemifrån kan vara att inte alla personer kan motivera sig själva till att göra jobbet. Det kan finnas många saker i ens hem som kan distrahera en till att göra andra saker än det faktiska jobbet. 

En annan negativ aspekt är att vissa människor har svårt att släppa jobbet. Att arbetslivet och hemmalivet flyter ihop och att man ständigt är tillgänglig och kollar sin mejl. Detta kan resultera i att man bränner ut sig själv eftersom det slutar med att man jobbar en stor del av sin vakna tid.  

Den sociala aspekten i att jobba hemifrån blir också påverkad. Ditt sociala behov blir inte tillfredsställt på samma sätt när du inte träffar dina kollegor varje dag. Detta kan såklart påverka folk på olika sätt. Även ergonomin kan påverkas då människor kanske inte har möjlighet till att sitta och stå på samma sätt som på kontoret. 

Det är viktigt att väga för- och nackdelarna mot varandra och anpassa sig efter vad som fungerar för en själv och för sina anställda. Många företag väljer att inte ha ett kontor över huvud taget för att dra ner på kostnaderna. Skulle detta inte fungera för de anställda kan konsekvenserna bli desto värre. 

Digitala uppdrag och konsultjobb med Partna

Tips på hur du kommunicerar med beställaren 

När du fått ditt uppdrag och står inför att påbörja arbetet, är det viktigt att du kommunicerar på bästa sätt med beställaren. Oavsett om du är en frilansare eller representerar en digital byrå, är en effektiv och tydlig kommunikation nyckeln till framgång. Att kunna förstå uppdragets krav, leverera en produkt av hög kvalitet och bygga långsiktiga relationer med kunderna är alla beroende av hur du hanterar kommunikationen. 

Nedan finner du några användbara tips för att förbättra din kommunikation med beställaren:

  • Lyssna och ställ frågor 

Viktigt att lyssna noga på vad beställaren vill och inte vill, och såklart ställa följdfrågor så du förstår exakt vad som förväntas. 

  • Lär känna din kund och verksamheten 

Att förstå hur kunden fungerar och lära känna verksamheten och deras mål kommer underlätta arbetet längs vägen. 

  • Var tydlig, förklara och följa upp

Var tydlig och förklara noga vad du gör och hur det fungerar. Förklara varför vissa saker kanske inte går att göra och varför. Var även noga med att följa upp så att kunden är med på varje steg som görs och tas. 

  • Prata samma språk som kunden 

Även om du är expert inom ditt arbete så är det inte lika självklart för alla. Undvik svåra termer och förklara på en nivå så att kunden förstår hur du menar och vad du gör. 

Kom igång med Partna idag 

Börja din resa med oss redan idag och får mer digitala uppdrag och konsultjobb med Partna. Vi hjälper dig skapa nya kontakter och få in nya uppdrag så att din verksamhet kan fortsätta växa. Partna hjälper dig och gör så att du slipper sitta och leta nya uppdrag själv. Skapa ett konto kostnadsfritt och börja utforska de uppdrag som väntar på ditt svar!

Få digitala uppdrag och konsultjobb med Partna